Pracownia
Logopedyczna
O Pracowni
Pracowania logopedyczna prowadzona jest z myślą o Dziecku. Jest miejscem, w którym dbamy o jego komfort, tak aby terapia przebiegała w przyjaznej atmosferze.
W myśl idei Parasola do zagadnienia mowy podchodzimy całościowo, biorąc pod uwagę uwarunkowania biologiczne, czynniki egzogenne i endogenne. Przyglądamy się Dziecku, jego umiejętnościom społecznym, rozwojowi, a także motywacji do pracy, poziomem koncentracji, zaangażowaniem, oraz oczekiwaniom społecznym – Rodziców.


Kiedy do logopedy
Logopeda wspiera rozwój mowy Twojego Dziecka. Udziela porad, jak stymulować rozwój mowy, czego unikać, aby rozwój przebiegał harmonijnie. Zapraszam na konsultacje, podczas których zainspiruję do działań, rozchwieję wątpliwości Rodziców/Opiekunów.
Opóźniony Rozwój Mowy - jeżeli niepokoi Ciebie rozwój mowy Twojego Dziecka udaj się do specjalisty. Rozwój mowy to wieloczynnikowy proces, który wspólnie z logopedą przeanalizujecie. Fachowa konsultacja powinna zawierać wnioski, porady do dalszej pracy, bądź kwalifikacje do terapii.
Obecnie powszechne jest przekonanie, że wczesne lata życia dziecka są decydujące dla rozwoju mózgu. Oznacza to, że jakość doświadczeń, jakie są udziałem człowieka w wieku wczesnodziecięcym, przyczynia się do powodzenia, w późniejszych latach życia.
Proces rozwoju mowy | |
wiek dziecka | artykulacja głosek |
pierwsze miesiące życia | Głużenie – powstają przypadkowe dźwięki |
ok 6. miesiąca życia | Gaworzenie – powtarzanie usłyszanych dźwięków
Reakcja na uśmiech rodzica uśmiechem |
1.– 2. roku życia | Pojawiają się pierwsze świadome wyrazy tj.: mama, tata, baba, papa,
dziecko wymawia Reakcja na polecenia słowne (mogą być podparte gestem) |
2. – 3. rok dziecka | Pojawiają się proste zdania, dziecko wymawia samogłoski: ą, ę
Spółgłoski: w, f,wi, fi, ś, ź, ć, dź, ń, l, li, k, g, ch, ki, gi, chi, j, ł Wykonuje proste prośby/polecenia (odłóż, podaj, pokaż) Skupianie uwagi podczas opowiadania historii, czytania krótkich bajek Buduje zdania informując o swoich oczekiwaniach Rozumie i przyswaja reguły społeczne języka |
4. rok życia | Pojawiają się głoski s, z, c, dz
Posługuje się zdaniami złożonymi, rozwiniętymi Nazywa proste związki przyczynowo-skutkowe Pojawiają się relacje czasowe, przestrzenne (przyimki) |
5. rok życia | Pojawiają się głoski sz, ż, cz, dż |
5- 6. rok życia | Pojawienie się głoski r |
W gabinecie prowadzona jest terapia:
- połykania, oddychania i pozycji spoczynkowej języka – funkcji prymarnych
- opóźnionego rozwoju mowy,
- mowy bezdźwięcznej,
- sygmatyzmu (seplenienia),
- kappacyzmu, (brak głoski „k” w reperturze)
- gammacyzmu ( brak głoski g)
- rotacyzmu
- …….. i innych odchyleń od normy artykulacyjnej.

Metody pracy
Używam twórczych metod pracy, tak by zmotywować Dziecko do pracy . Bazując na zasobach dziecka, rozbudzić jego potencjał do budowania nowe kompetencji. W moim odczuciu terapia logopedyczna to nie tylko siedzenie przy stoliku przed lustrem!
Pracując z Dzieckiem uruchamiam pracę półkul mózgowych poprzez ćwiczenia ruchowe, gry, zabawy dedykowane – śpiew, wyliczanki, wierszyki. Aby jeszcze z większą uwagą pochylić się nad Dzieckiem, pracę nad każdym pacjentem konsultuję z naszym specjalistą terapii integracji sensorycznej.


Cennik
forma | cena | opis |
Diagnoza logopedyczna - opóźniony rozwój mowy |
300 zł |
Diagnoza ORM jest wieloetapowa:
|
Diagnoza logopedyczna - dyslalia |
200 zł * opis w formie pisemnej +70zł |
Dwa spotkania:
· pierwsze z Rodzicami 60-90 minut · drugie spotkanie z Dzieckiem ok. 45 minut |
Terapia logopedyczna |
100 zł - 45 minut |
|
Nauka czytania metoda sylabowa |
100 zł – 45 minut |
