Pracownia Integracji
Sensorycznej

O Pracowni

Integracja sensorycznajest procesem neurologicznym zachodzącym w mózgu, podczas którego dochodzi do organizacji wrażeń sensorycznych mających wpływ  w rezultacie na nasze funkcjonowanie. Codziennie nasze zmysły informują nas jak planować własne zachowanie i adekwatnie do danej stymulacji zareagować na otaczający nas świat.

 

Dysfunkcje integracji sensorycznejsą błędnym przetwarzaniem informacji sensorycznych pochodzących z ciała albo z otoczenia, przez mózg. Występuje ono wówczas gdy ośrodkowy układ nerwowy dziecka w nieefektywny sposób przetwarza informacje sensoryczne co w rezultacie ma wpływ na codzienne funkcjonowanie.

Untitled – 27nowe
separator
Kiedy należy udać się na konsultacje do terapeuty Integracji Sensorycznej?

Dziecka z SPD (zaburzeniami przetwarzania sensorycznego) nie można wsadzić w żadne ramy. Natomiast mimo to można podać przykłady charakterystycznych zachowań dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

Gdy Twoje dziecko:

  • wykazuje nadmierną aktywność motoryczną, jest   w ciągłym ruchu, szybko się irytuje, trudno mu usiedzieć w miejscu;
  • lubi hałasować,
  • często krzyczy bez powodu;
  • nie wykonuje poleceń,
  • wymaga częstego powtarzania polecenia,
  • wydaje się być nadmiernie rozdrażnione,
  • kopie, szczypie, popycha inne dzieci,
  • nie potrafi ustać w miejscu,
  • nie potrafi usiąść obok innych dzieci lub nie potrafi ustać w szeregu;
  • jest bardzo płaczliwe,
  • nie lubi się przytulać – reaguje płaczem;
  • na placu zabaw wyłącznie biega nie korzystając ze sprzętu terenowego, nie wspina się, nie zjeżdża ze zjeżdżalni;
  • nie chce brać udziału w zabawach zorganizowanych – często stoi z boku;
  • nie lubi huśtawek, karuzeli;
  • stroni od zabaw w piasku;
  • jest zbyt impulsywne – trudno jest mu kontrolować własne emocje;
  • często przegrywa lub rezygnuje z zabaw ponieważ zabawa nie przebiega po jego myśli;
  • trudno przerwać wykonywaną czynność;
  • odzywa się często nie pytane;
  • szybko się dekoncentruje lub koncentruje się na krótko, nawet jeśli wykonuje ulubione czynności to słabo organizuje swoje działanie, szybko zapomina;
  • wykazuje brak lub nieokreśloną lateralizację;
  • unika kontaktu wzrokowego;
  • wykazuje problemy natury emocjonalnej, społecznej;
  • wydaje się być leniwe, powolne, apatyczne;
  • wykazuje małe zainteresowanie otoczeniem, nie wykazuje własnej inicjatywy,
  • ma wysoki poziom frustracji przy czym wydaje się krnąbrne, uparte, lub zbyt uległe;
  • wykazuje słabą organizację samoobsługową;
  • cechuje słaba koordynacja wzrokowo-ruchowa;

 

Z problemów, z zakresu integracji sensorycznej dzieci nie wyrosną. Problemy będą rosły razem z nimi, dlatego tak ważne jest ich wczesne zdiagnozowanie i objęcie terapią SI.

Warto jednak podkreślić, że wymienione powyżej zachowania dziecka nie muszą świadczyć o wystąpieniu problemu z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

Trzeba pamiętać, że jedynie wyspecjalizowany terapeuta, na podstawie przeprowadzonych metod badawczych jest w stenie odpowiednio zdiagnozować Dziecko.

separator

Metody Pracy

  • Wywiad z rodzicami dotyczący przebiegu ciąży, okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa: wspólne wypełnienie kwestionariusza sensomotorycznego dziecka;
  • Obserwacje zachowań dziecka podczas swobodnych aktywności na sali;
  • Obserwacje zachowania dziecka podczas proponowanych aktywności terapeutycznych;
  • Wybrane próby Obserwacji Klinicznej Integracji Sensorycznej;
  • Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej (A. Jean Ayres)
Untitled – 6
separator
Cennik
 

Cena

Informacje dodatkowe

Diagnoza integracji sensorycznej
+ opis

320 zł

· 2 spotkania z Rodzicami/Opiekunami

· 2-4 spotykań z Dzieckiem

Terapia SI

80 zł

Zajęcia 45 minut

separator

mgr Magdalena Kruszyńska- Kierzek

terapeuta integracji sensorycznej, pedagog, terapeuta ręki i terapii NeuroTaktylnej
to top button